Dobrý den,chtěla bych se zeptat,zda je nějaká šance napravit můj problém.Zhruba před rokem jsem se začala aktivně věnovat fitness a někdy v polovině roku,kdy svaly začaly růst,jsem přišla na to,že mám totálně křivé lopatky z toho,že jsem celý život nosila kabelku na pravém rameni,tudíž jí mám jakoby sesazenou dolu a druhá je normální. Zařadila jsem spoustu core a balančních cviků,cviků bez použití osy,převážně jednoruční činky,ale místo zlepšení, se to horší a všechno mi začal přebírat levý trapéz.Už jsem z toho nešťastná,jelikož se chci fitness věnovat profesionálněji.Ve finále to tedy vypadá tak,že levé rameno je výš a trapéz je objemnější,pravá část níž a trapéz žádný. Díky za odpověď , Bára

Fyzioterapeut
5 názor
Praha

Dobrý den, Báro! Váš problém nemusí být z důvodu cvičení, ale z důvodu do té doby nezjisštěné vrozené skoliózy, nebo jiné svalové disbalance, kterou jste v posilovně mohla zvýraznit. Pomoc je možná, za předpokladu,že se nejedná o vorzenou skoliózu a současně nemáte ukončen kostní růst. Kdyby na obě otázky byla odpověď ANO, tak pomoc je minimálně pravděpodobná - spíš kompenzační, nikoliv ale pomoc ve smyslu vyřešení problému. Nicméně por definitovní názor by bylo potřeba Vás důkladně vyšetřit. Poté lze říct téměř s jistoto, co s tím dál. Přeji hezký den. M.L.


Fyzioterapeut
5 názor
Praha

Dobrý den Báro, asymetrie v oblasti lopatek je poměrně častá záležitost. Pokud ale posilujete nesprávným způsobem, tak si tuto patologii fixujete a stav se zhoršuje. Doporučuji tedy kineziologické vyšetření fyzioterapeutem, kde se zjistí příčina tohoto stavu. Navrhneme konkrétní kompenzační cvičení pro danou oblast a relaxační techniky pro normalizaci tahu v okolí lopatek. S pozdravem a přáním hezkého dne, Petra Krtičková


Fyzioterapeut
101 názor

Dobrý den Báro, na jednu stranu je skvělé, že se věnujete cvičení intenzivně, ale podle toho, co píšete, jste svoji původně možná neviditelnou svalovou nerovnováhu posilováním bohužel "posílila" také. Řešení bych hledala v postupném "narovnávání", které ale bude chtít kombinaci fyzioterapie,kde můžeme uvolnit, protáhnout a upravit co bude třeba (a co půjde) a posléze posílit (a tím zastabilizovat) tak, aby následné posilování vedlo k vyváženosti a ne naopak.


Praha

Dobrý den Báro, určitě šance na zlepšení je, ale bude to pravděpodobně vyžadovat vyřazení (na čas) "fitness cviků" s činkami a věnovat se centraci (zlepšení osového nastevní) pletenců ramenních a jejich stabilizaci (ergonomické zpevnění) cvičením v opoře o horní končetiny (např. vleže na břiše, šikmé sedy, na 4 apod.). Cviky je nutné sestavit na míru dle aktuální situace a po 2-3 týdnech kontrolovat jejich provedení a jejich vliv na váš pohybový aparát a jeho symetrii. Je vhodné volit cviky asymetrické, ne však v tzv. otevřených kinematických řetězcích (cvičení s jednoruční činkou), ale zprvu v řetězcích uzavřených (vzpory, podpory - ideálně právě šikmé sedy a poloha na boku). Pokud se chcete někam posunout, běžte prosím za odborníkem - ať už za mnou nebo jiným fyzioterapeutem se zkušennostmi s fitness nebo s kurzem metody ACT. Cviky je třeba dobře vysvětlit a zažít si je a to jde dle mých zkušenností z videí a publikací jen velmi těžko. Hezký den, Marcela


Fyzioterapeut
16 názor
Brno

Dobrý den, zásadní je zaměřit se na aktivaci serratus anterior, resp. jeho koaktivaci s břišními svaly a core. Cviky musí být komplexní, izolovanými cviky si příliš nepomůžete. Do třetice- cviky by měly vycházet z tzv. vývojové kineziologie, ideálně z DNS dle Prof.Koláře. Bohužel je to takto moc teoretické, rád bych Vám poradil osobně. Pokud chcete, napište mi odkud jste a pokusím se Vám poradit některého ze svých kolegů, příp. přijďte za mnou na fyzioterapii/trénink do Brna. VŠ


Fyzioterapeut
27 názor
Praha

Dobrý den, slečno/paní Báro, jistě lze najít řešení Vašeho ztuhlého trapézu a svalové nerovnováhy. Z pohybového vyšetření nám vyplyne, jaké cvičení aktuálně na svůj problém potřebujete. Přeji brzké vyřešení. S pozdravem, Jitka Laliková Šerclová


Fyzioterapeut
Praha

Dobrý den Báro. Dle Vašeho popisu to vypadá na zhoršení disbalance ve smyslu skoliosy. Pokud jste doposud dělala cviky symetricky, bude třeba na základě vyšetření svalové nerovnováhy vybrat cvičení asymetrické, dělané na míru vašemu aktuálnímu stavu. Nicméně, stav nemusí být závažný a někdy stačí korekce již zažitých cviků. To však závisí na výsledku vyšetření terapeutem. S pozdravem, Michal Ton


Fyzioterapeut
Ústí nad Orlicí

Dobrý večer Báro, čtu příspěvky mých kolegů a s většinou se dá souhlasit. Jak bylo uvedeno Váš problém je nutné řešit individuálně a pod odborným dohledem fyzioterapeuta v souvislosti s vašim fitness cvičením, abyste si cvičením v posilovně svůj zdravotní stav nezhoršovala (nemusí se ve výsledku jednat pouze o asymetrii lopatek, ale může se problém šířit do celého těla a tím přinášet další a další potíže). Problematiku nelze řešit na dálku přes internet. Opatrujte se! Pavla Šulcová


Fyzioterapeut
Tachov

Obecně s názorem kolegů lze souhlasit, hlavně v tom,že se zřejmě jedná o skoliotické držení,a v tom,že léčení na dálku je ošemetné,a bez vyšetření fyzioterapeutem nemá smysl. Méně bych už souhlasil s názorem,že budete pod dohledem odborníka protahovat a posilovat zkrácené a ochablé partie.Je to sice v učebnicích fyzioterapie co se skolióz týká v pořádku,nicméně váš problém spočívá ve vaší CNS,tedy mozku. A pokud ho chcete účinně řešit,musíte vyhledat fyzioterapeuta,jak už bylo uvedeno,který se zabývá tzv.vývojovými aspekty.Tedy hledejte,kdo pracuje s terapií BPP podle Jarmily Čápové.Na netu lze dohledat i toto rehabilitač.centrum v Jimramově.A oni by vám vyhledali odborníka z vašeho regionu. Držím palce,a přeji mnoho úspěchů v osobním rozvoji v oblasti fitness....

Stále hledáte odpověď. Položte další dotaz

Veškerý obsah publikovaný na portálu ZnamyLekar.cz zejména Otázky a odpovědi, má pouze informativní charakter. Internet nepředstavuje plnohodnotnou náhradu lékařské péče poskytované specialistou.