Dobrý den, za chvíli je mi 19 a od 13ti let trpím obrovskými bolestmi břicha při menstruaci. Vždy první dva dny jsem na práškách, musím si brát alespoň 2 brufeny každých 5 hodin aby bolest ustoupila jinak to bolí tak, že nedokážu ani chodit - někdy se stane, že nezaberou ani ty dva. Křeče jsou tak silné, že někdy dokonce brečím. Trpím silnými bolestmi pánve, zad a prsou, takže nedokážu normálně fungovat a chodit do školy. Taky mám průjem, trpím pocity nevolnosti a občas i zvracím. Vždy mi někdo řekne, že menstruace dokáže být hodně bolestivá a nepřijemná, ale moje bolesti jsou oproti bolestem kamarádek podle mě 10krát horší. (Nevím jestli to s tím může souviset, ale taky cítím velkou a ostrou bolest při pohlavním styku - měla jsem ho párkrát a pořád je to stejné jako poprvé) Je to normální nebo bych si měla dělat obavy, že něco není v pořádku? Děkuji za odpověď.

Gynekolog
26 názor
Trutnov

Určitě jděte ke specialistovi, zbytečně se trápíte a bez léčení se potíže mohou zhoršovat


Gynekolog
31 názor
Varnsdorf

První, co můžete udělat (kromě toho, že se necháte vyšetřit gynekologem) je zkusit nasadit hormonální antikoncepci, ale užívat ji trvale = bez pauzami vyvolané menstruace. To by mohlo pomoci proti "dysmenorei", jak se tyto menstruační potíže nazývají. Ale druhá věc, stejně důležitá, je podrobné vyšetření, které by mělo zjistit, zda váš stav není komplikován onemocněním, které se nazývá endometrióza, a které je charakterizována výraznými bolestmi kolem menstruace. Může se bohužel objevit v jakémkoliv věku, a mimo jiné bývá charakterizováno nejen menstruační bolestí, ale někdy také bolestmi při pohlavním styku. K prokázání (nebo vyloučení) endometriózy je někdy nutné vyšetření laparoskopické (prostě se v narkóze podívat kamerou do břicha). Ale o tom by měl rozhodnout váš lékař. Rozhodně bez důkladného vyšetření nemůžete dlouhodobě trápit váš organismus vysokými dávkami ibuprofenu, protože to může mít závažné vedlejší důsledky (včetně krvácení do žaludku či střeva).


Gynekolog, Sexuolog
7 názor
Plzeň

Vase onemocneni se jmenuje dysmenorhea a muze jit jen o hormonalni dysbalanci, zúžení kanálků v cipku deloznim , zaklonenou dělohu , endometriozou apod Divim se ze jste jiz nebyla u gynekologa a nenechala se vysetrit a stanovit diagnozu a zacit se lecit. Treba i hormonalni antikoncepci bude- li to nutne. Srovnávat se s kamarádkami Vam opravdu nepomůže protoze bolest je individualni a kazdy ji jinak snáší Drzim palce MUDr Ludek Fiala PhD MBA


Gynekolog
20 názor
Olomouc

Pokud jste brala antikoncepci kontinualne a nepomohlo to a mela jste gynekologie ke vysetreni vcetne ultrazvuku tak doporucuju diagnostickou laparoskopii .

Stále hledáte odpověď. Položte další dotaz

Veškerý obsah publikovaný na portálu ZnamyLekar.cz zejména Otázky a odpovědi, má pouze informativní charakter. Internet nepředstavuje plnohodnotnou náhradu lékařské péče poskytované specialistou.